10 yıla dayanan Enneagram merkezli çalışmalar, deneyim ve uzmanlık eşliğinde profesyonel çözümler…
Mehmet YAŞAR – KURUCU
1973 yılında İstanbul’da doğdu. İlk, orta ve lise tahsilini İstanbul’da tamamladı.
İstanbul Üniversitesi’ni bitirdikten sonra çeşitli özel şirketlerde yönetici olarak çalıştı.
2000 yılı itibariyle çeşitli eğitim kurumlarında öğretmenlik yaptı.
Yüksek lisansını İZÜ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık’ta tamamladı.
Çeşitli psikolog, eğitimci, psikolojik danışman arkadaşları ile birlikte Pedagoji Derneği’ni kurdu.
2018 yılında Sağlık Bakanlığı’nın Sağlık Çocuk Dergisi’ne içerik hazırlayan ekibin içinde yer aldı ve Sağlık Sokağı çizgi hikayelerini hazırladı. Çeşitli çocuk hikayeleri kaleme aldı.
2014 yılı itibariyle Enneagram merkezli çalışmalara başladı.
2017 yılında kurucu ortağı olduğu şirketiyle Enneagram merkezli çalışmalar üreterek Türkiye’nin saygın eğitim kurumlarına ve iş dünyasına hizmetler üretti.
‘Mizaç Merkezli Eğitim’ yaklaşımını eğitime kazandırmak için yüzlerce seminer, eğitim ve program gerçekleştirdi.
Okullarda ve iş dünyasında kullanılmak üzere Enneagram Envanterleri ve mizaç raporları hazırladı.
Mizaç dinamiklerini dikkate alan rehberlik etkinlikleri geliştirdi.
2023 itibariyle Eduen Enneagram Eğitimleri ve Danışmanlık Hizmetleri LTD.ŞTİ’ni kurdu.
Eduen Okul, Eduen Business, mizaç danışmanlığı ve Enneagram eğitimleriyle kurumsal ve bireysel hizmetler üretmeye devam ediyor.
Enneagram’ın Gücüne Davet!
Enneagram’ın Gücüne Davet!
Kendimizi yönetebilmek, çocuklarımıza ebeveynlik ve rehberlik etmek, diğerleriyle sağlıklı ilişkiler kurabilmek en temel ihtiyaçlarımızın başında geliyor.
Günümüz dünyasında bu ihtiyaçlarımızı karşılamak bazı zorlukları içeriyor. Aynı zamanda yol ve yöntemlerimizin işlevsel ve sürdürebilir olabilmesi de bir takım güçlükleri beraberinde getiriryor. Bunlara rağmen hepimizin hayali arzu ettiğimiz hayata ulaşabilmek…Bunun için bilinçli veya bilinçsiz bu zorlukları aşacak yollar arıyor, çeşitli stratejiler kullanıyoruz.
Kendimizle, ilişkilerimizle, çocuklarımızla, öğrencilerimizle, kurumlarımızda çalışma arkadaşlarımızla uyumlu, dengeli ve işlevsel süreçler yönetmeye çalışıyoruz. Bunun için mevcut deneyim ve tecrübelerimizi kullanıyor, bunların işlevselliği oranında sonuçlar elde ediyoruz. Bu sonuçların olumlu olması motivasyonumuzun ve yaşam enerjimizin yükselmesini de pozitif yönde etkliliyor. Tersinde ise yaşam kalitemizi düşüren kısır döngüler ve işlevsiz stratejilerin arasında sıkışıyoruz.
Enneagram’ın Gücüne Davet!
Kendimizi yönetebilmek, çocuklarımıza ebeveynlik ve rehberlik etmek, diğerleriyle sağlıklı ilişkiler kurabilmek en temel ihtiyaçlarımızın başında geliyor.
Günümüz dünyasında bu ihtiyaçlarımızı karşılamak bazı zorlukları içeriyor. Aynı zamanda yol ve yöntemlerimizin işlevsel ve sürdürebilir olabilmesi de bir takım güçlükleri beraberinde getiriryor. Bunlara rağmen hepimizin hayali arzu ettiğimiz hayata ulaşabilmek…Bunun için bilinçli veya bilinçsiz bu zorlukları aşacak yollar arıyor, çeşitli stratejiler kullanıyoruz.
Kendimizle, ilişkilerimizle, çocuklarımızla, öğrencilerimizle, kurumlarımızda çalışma arkadaşlarımızla uyumlu, dengeli ve işlevsel süreçler yönetmeye çalışıyoruz. Bunun için mevcut deneyim ve tecrübelerimizi kullanıyor, bunların işlevselliği oranında sonuçlar elde ediyoruz. Bu sonuçların olumlu olması motivasyonumuzun ve yaşam enerjimizin yükselmesini de pozitif yönde etkliliyor. Tersinde ise yaşam kalitemizi düşüren kısır döngüler ve işlevsiz stratejilerin arasında sıkışıyoruz.
Kısır döngülerimizin ve yanlış stratejilerimizin temelinde ise kişilik yapılanmamızın dinamikleri önemli yer tutuyor.Sağlıklı kişilik yapılanmasına sahip kişilerde işlevsellik yükselirken, aksi durumlarda ise işlevsiz bir yaşam sürebiliyoruz. Bu nedenle kişilik dinamiklerimizin farkında olmak ve yönetebilmek kritik bir noktada duruyor. Bu gerçek bazı soruları da beraberinde getiriyor:
Bu kritik noktanın nasıl farkında olurum?
Kişilik dinamiklerimi nasıl bilebilirim?
Sürdürülebilir bir iyilik halini nasıl yaşayabilirim?
Kişiliğime bağlı zorlukları nasıl aşabilirim?
Bizler, Enneagram Mizaç Merkezli Kişilik Metodolojisinin bu kritik sorular için yol gösterici olduğuna inanıyoruz. 2010’ların başında tanıştığımız Enneagram bilgisiyle ürettiğimiz kurumsal hizmetler ve ürünlerle binlerce öğrenci, kişi ve kurumla yapılan çalışmaların sonuçları bu inancımızı daha da güçlendirdi ve pekiştirdi.
Bu çalışmalar ile kişiliğin merkezinde yer alan mizaç yapısını dikkate almanın kişinin potansiyel imkanlarını keşfetmesine, ortaya çıkarmasına ve geliştirmesine fırsat sunduğunu gördük. Bu fırsatın psikolojik dayanıklılığa ve esnekliğe nasıl hizmet ettiğini ve kişinin sürdürülebilir bir yaşam sürmeye dair farkındalık geliştirdiğini tecrübe ettik.
Bu motivasyonla Eduen Okul, Eduen Business hizmetlerini kurguladık. Bu çalışmalarımızdan Eduen Okul yaklaşımımız ile eğitim kurumlarına sene boyunca süren eğitim hizmetleri tasarladık. Bu hizmetimiz içinde eğitimler, envanter ve raporlamalar, rehberlik servisleriyle süpervizyon çalışmaları gerçekleştirdik. Mizaç envanterlerimizi her yaş dönemine özel soru ve rapor içerikleri oluşturacak şekilde planladık. Öğretmenlerimiz, yöneticilerimiz ve velilerimiz için ne özel eğitim, seminer ve odak grup çalışmaları hazırladık. Rehberlik servisiyle yıl boyunca süren mizaç merkezli süperviyonlar çalıştık.
Eduen Business ile kurumlara insan kaynakları, personel seçimi ve istihdamı alanında önemli projeksiyon sunan Enneagram eğitimleri, mizaç merkezli Enneagram envanter ve raporlarının yanında kuruma özel yetkinlik destekleyici eğitimleri geliştirdik. Bu eğitimlerle yetkinlik alanlarının mizaç merkezli desteklenmesini amaçladık. Ekip ve takım oluşturma başlığında liderlik tarzı, çatışma yönetimi, duygu yönetimi, zaman yönetimi, planlama gibi yetkinlik alanlarında özel eğitimler geliştirdik. Yönetici ve çalışanlar için mizaç merkezli süpervizyonlar kurguladık.
İnsanda saklı olan cevherin mücevhere dönüşebilmesi ve güçlü yanlarının fark edilmesi, ortaya çıkarılması, sürdürülebilir ve işlevsel bir yaşam kalitesi için üretmeye devam ediyoruz.
Kısır döngülerimizin ve yanlış stratejilerimizin temelinde ise kişilik yapılanmamızın dinamikleri önemli yer tutuyor.Sağlıklı kişilik yapılanmasına sahip kişilerde işlevsellik yükselirken, aksi durumlarda ise işlevsiz bir yaşam sürebiliyoruz. Bu nedenle kişilik dinamiklerimizin farkında olmak ve yönetebilmek kritik bir noktada duruyor. Bu gerçek bazı soruları da beraberinde getiriyor:
Bu kritik noktanın nasıl farkında olurum?
Kişilik dinamiklerimi nasıl bilebilirim?
Sürdürülebilir bir iyilik halini nasıl yaşayabilirim?
Kişiliğime bağlı zorlukları nasıl aşabilirim?
Bizler, Enneagram Mizaç Merkezli Kişilik Metodolojisinin bu kritik sorular için yol gösterici olduğuna inanıyoruz. 2010’ların başında tanıştığımız Enneagram bilgisiyle ürettiğimiz kurumsal hizmetler ve ürünlerle binlerce öğrenci, kişi ve kurumla yapılan çalışmaların sonuçları bu inancımızı daha da güçlendirdi ve pekiştirdi.
Bu çalışmalar ile kişiliğin merkezinde yer alan mizaç yapısını dikkate almanın kişinin potansiyel imkanlarını keşfetmesine, ortaya çıkarmasına ve geliştirmesine fırsat sunduğunu gördük. Bu fırsatın psikolojik dayanıklılığa ve esnekliğe nasıl hizmet ettiğini ve kişinin sürdürülebilir bir yaşam sürmeye dair farkındalık geliştirdiğini tecrübe ettik.
Bu motivasyonla Eduen Okul, Eduen Business hizmetlerini kurguladık. Bu çalışmalarımızdan Eduen Okul yaklaşımımız ile eğitim kurumlarına sene boyunca süren eğitim hizmetleri tasarladık. Bu hizmetimiz içinde eğitimler, envanter ve raporlamalar, rehberlik servisleriyle süpervizyon çalışmaları gerçekleştirdik. Mizaç envanterlerimizi her yaş dönemine özel soru ve rapor içerikleri oluşturacak şekilde planladık. Öğretmenlerimiz, yöneticilerimiz ve velilerimiz için ne özel eğitim, seminer ve odak grup çalışmaları hazırladık. Rehberlik servisiyle yıl boyunca süren mizaç merkezli süperviyonlar çalıştık.
Eduen Business ile kurumlara insan kaynakları, personel seçimi ve istihdamı alanında önemli projeksiyon sunan Enneagram eğitimleri, mizaç merkezli Enneagram envanter ve raporlarının yanında kuruma özel yetkinlik destekleyici eğitimleri geliştirdik. Bu eğitimlerle yetkinlik alanlarının mizaç merkezli desteklenmesini amaçladık. Ekip ve takım oluşturma başlığında liderlik tarzı, çatışma yönetimi, duygu yönetimi, zaman yönetimi, planlama gibi yetkinlik alanlarında özel eğitimler geliştirdik. Yönetici ve çalışanlar için mizaç merkezli süpervizyonlar kurguladık.
İnsanda saklı olan cevherin mücevhere dönüşebilmesi ve güçlü yanlarının fark edilmesi, ortaya çıkarılması, sürdürülebilir ve işlevsel bir yaşam kalitesi için üretmeye devam ediyoruz.